فولاد آلیاژی میلگرد


میلگردها از جمله مقاطع فولادی بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف هستند. برای بسیاری از کاربردهای خاص ترکیباتی به آهن اضافه شده و آلیاژهای آهن با طیف وسیعی از ویژگی ها و خصوصیات به دست می آید که هر کدام کاربرد منحصر به خود را دارد. در این مقاله به معرفی پر مصرف ترین میلگردهای آلیاژی به همراه خصوصیات فیزیکی و ترکیبات شیمیایی آنها خواهیم پرداخت.

میلگرد فولادی گرم نورد دیده

تعریف آلیاژ

آلیاژها فلزاتی هستند که از ترکیب دو یا چند فلز ساخته می شوند. به عنوان مثال از ترکیب مس و روی، آلیاژ برنج به دست می آید. گاهی اوقات ممکن است یک ماده غیر فلزی با فلز ترکیب شود و آلیاژ به وجود بیاورد. مثلا کربن و آهن با هم مخلوط شده و فولاد را به وجود می آورند. آلیاژها از مقاومت و سختی بیشتری نسبت به فلزها برخوردارند. به عنوان مثال فولاد از آهن سخت تر و محکم تر است.

انواع میلگرد آلیاژی

میلگرد ۱/۱۱۹۱ یا Ck45

فولاد آلیاژی CK45 در گروه فولادهای قابل عملیات حرارتی قرار دارد و کم کربن است و طبق استاندارد ۱۰۴۵ آمریکا و DIN 1.1191 آلمان شناخته می شود. این دسته از فولادها در بازار با نام های C60، V945 و ۱۰۶۰ نیز شناخته می شود و دارای ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر اصطکاک، استحکام خوب و مقاومت خوب در برابر ضربه هستند. دمای فورجینگ فولاد آلیاژی Ck45 بین ۸۵۰ تا ۱۰۵۰ درجه سانتیگراد است.

به دلیل کمبود کرم این نوع فولاد بر برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم نیست.در بین بازاریان این فولاد به عنوان سیکا نیز شناخته میشود. سیکا۴۵ قابلیت آبکاری و جوشکاری نیز دارد. قیمت کم میلگردهای تهیه شده با فولاد Ck45 باعت محبوبیت آن در بین صنعتگران شده است.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره تلفنی