فولاد آلیاژی تسمه

 تسمه فولادی ضد زنگ با عرض کم‌تر از ۶۰۰ میلی متر برای محصولات نورد گرم و کم‌تر از ۵۰۰ میلی متر برای محصولات نورد سرد استفاده می‌شود. انواع تسمه فولادی ضد زنگ برای سینک آشپزخانه ، کارد و چنگال، حمام، آسانسور، مواد ساختمانی، کاربرد صنعتی، شلنگ، وسایل سخت‌افزاری و غیره به کار می‌رود.تسمه فولادی ضدزنگ یک محصول نیمه نهایی است که از نورد گرم شمش یا بلیت بدست ‌آمده و برای تبدیل با نورد سرد تولید می‌شود. تسمه فولادی ضد زنگ نورد سرد از نورد گرم تولید می‌شود.

این تسمه های فولادی هر زمانی استفاده می‌شوند که نمرات بالای کربن استاندارد نتوانند به نتایج درست درخواستی برسند. گرید های مختلف شامل عناصر آلیاژی خاص برای تاکید بر ویژگی‌های اصلی  و مهم در کاربردهای خاص هستند.تسمه فولادی ۴۱۳۰ به صورت آنیل ، دارای یک سطح پولیش نشده است . با استانداردهای AME 6350 و استاندارد SAE مطابق است و دارای یک تحمل استاندارد است.

Image for post

درجه فولاد آلیاژی ۴۱۳۰ شامل کروم و مولیبدن برای استحکام و سختی پذیری با مقدار کربن پایین‌تر از فولاد آلیاژی ۴۱۴۰ است . تا جوش پذیری بهتری را فراهم کند. این ماده می‌تواند برای سختی بالاتر مورد استفاده قرار گیرد. تولید این تسمه ها به روش آنیل ، روشی برای گرم کردن و خنک سازی فلز برای اصلاح خواص آن، از جمله افزایش شکل‌پذیری و استحکام آن و یا کاهش استحکام آن پس از آن که شکل گرفته‌است، می‌باشد.

مشخصات تسمه فولادی آلیاژی

ضخامت: ۰.۷۰ میلی متر – ۸.۰ میلی متر

عرض: ۶ میلیمتر – ۴۵۰ میلیمتر

ماده: فولاد آلیاژی

فقط به عنوان مرجعی مختصر اثرات اصلی مهم ترین عناصر آلی در اینجا بیان شده است .

کروم: مقاومت اکسایش بهتر. وجود بیش از ۱۲٪ کروم به معنای فولاد ضد زنگ است

منگنز: بالاترین سختی

مولیبدن: سختی بالاتر بعد از سخت شدن

وانادیوم: ساختار دقیق تر برای حد پایین تر خستگی

نیکل: توانایی کانال بیشتر و نفوذ سخت تر شدن

Image for post

شناخت بر روی ضخامت تسمه فولادی

شناخت ضخامت تسمه های فولادی، نیز بعنوان یک امر مهم در خرید محسوب می شود. بدین شکل است که هر یک از ورق های فولادی دارای ضخامت های مختلفی هستند. پس بر این اساس تسمه های فولادی که از این ورق ها تهیه می شوند، دارای ضخامت های متنوعی بوده و دارای کاربرد های مختلفی می باشند.با ذکر یک مثال می توان ورق های ۳۰۰ و ۳۰۴ را اشاره نمود. این ورق ها دارای ضخامت کمتری هستند که می توان جنس آنها را بر این اساس تشخیص داد که دارای جنس استیل می باشند. پس در نتیجه ورق های فولاد که با نورد گرم و سرد ساخته شده اند دارای استحکام بیشتری نسبت به ورق های استیل بوده و دارای کاربرد های متفاوت تری می باشند.

    مشاوره تلفنی